26.10.2014 21:18 Alder: 4 yrs

Havørred på 4 kg. fanget ved "Åen lukker"

Søndag d. 26. oktober var vi ca. 12 mand der var med på ”Åen lukker” arrangementet. Det er den samme dag som går fra sommertid til normal ”sol” tid. Så det var lidt spændende at møde op lidt i 7.00 for at se om der var liv i nogen. Det var der, første mand på plette havde været i gang siden kl. 6. I den første time havde han set 5 fisk ude af vandet. Det var jo en fin historie som de 8 mand der var startet ved Ejstrup kunne få til morgenkaffen. Under morgenkaffen kunne der høres fisk springe.

De fleste valgte at fiske i området ved Ejstrup, så jeg vadede op til den nedre del af Vester Nebel å, for at prøve stykket lige oven for jernbanebroen. Med dagens høje vandføring havde jeg for første gang i år fået spinnestangen frem. I andet kast var der bid på wobleren – i ½ minut, så røg den af. Der blev fisket længere opad mod Trudsbro; men uden resultat. Tilbage til sammenløbet for at prøve der; men der kom en anden fisker nedefra og havde samme ide. Han fortalte at han havde haft 3 fisk ude efter wobleren; men ingen bid. Jeg valgte at snuppe en ølpause og lade fiskemakkeren starte. Det blev ikke til så meget fiskeri, for jeg kom til at se på uret som viste 11.00 Nå tiden var løbet og det samme gjorde jeg, for der skulle serveres grillpølser kl. 12.

Næsten fremme får jeg set på telefonen, og finder ud af at jeg har glemt at stille uret. Så det gav lige en time ekstra og lidt ro på, og naturligvis ud med wobleren, på det lige stykke opstrøms parkeringspladsen. Der hvor vi havde hørt fine fisk ude af vandet tidligere. På vej ned mod p-pladsen ved Ejstrup kan jeg se at der står andre som helle ikke har fået stillet uret. 20 meter før P-pladser er der hug, plask, rul og en 180 grader buet stang. Gutterne på p-pladsen kommer til og ser på fighten, en venlig sjæl har nettet med. Det var en han på 75 cm og 4 kg, som nu ligger i fryseren og venter på en tur til Bakkebo Røgeri for at blive koldrøget. Så var det på tide at få gang i grillen, en øl og en god snak. Efter frokost blev det til en hun på 41 cm på samme stræk, den blev genudsat. Min fisk viste sig at være den eneste fisk på land den dag.